Vernissage 27 april 12.00 på Orrefors Museum

23 april, 2019

Välkommen på vernissage 27 april 2019 kl 12. 00 när vi öppnar utställningen ERIKA LAGERBIELKE – FORM FÖR ALLA SINNEN

I utställningen berättar Erika Lagerbielke, en av Sveriges mest välkända formgivare, om sin design och hur hon inspireras av människor, material och hantverk. Utställningen visar ett personligt urval av objekt, skisser och foton sedan början av 1980-talet. ”Glas reflekterar ljus och ljus lyser genom glas. Det fångade mitt öga och min tanke när jag var barn. Som vuxen arbetar jag med design – nyfiken, överraskad och stolt skapar jag form för alla sinnen. Välkommen in i min idévärld.”

Vernissageprogram
Dörrarna öppnas för besökare till årets utställning. Lättare servering.
Försäljning av lotter i ”glaslotteriet” mot kontant betalning/Swish.
12.15 Ann Häljesgård, ordförande Glasrikets Skatter, hälsar välkommen.
Tomas Carlzon, landshövding i Kalmar län, inviger officiellt utställningen.
Erika Lagerbielke berättar personligt om design och signerar böcker.
14.00 Dragning av vinsterna i glaslotteriet.
14.30 Avslut

Vi tar inget inträde – ditt frivilliga bidrag gör skillnad!
Glasrikets Skatter bedriver helt ideellt verksamheten och utställningsarbetet i glasmuseet. Hjälp oss att bevara och utveckla det kulturhistoriska arvet från Orrefors Bruk. Frivilliga bidrag betalas enklast via SWISH till 1230247072. Tack för ditt stöd!