Om oss

Välkommen till Orrefors Museum. Här förvaras och visar vi den svenska historiska glasskatten från Orrefors samlat på ett ställe. Allt från dåtid till nutid finns representerat i samlingen som visas upp i utställningshallen.

De permanenta utställningarna uppgraderas och omgestaltats regelbundet och varje sommar bjuder vi in till exklusiva utställningar med anknytning till Orrefors storhetstid för att fler ska kunna ta del av glaskonstnärernas kreativitet och glasarbetarnas hantverksskicklighet.

Ett frivilligt bidrag gör stor skillnad!

Glasrikets Skatter bedriver en helt ideell verksamhet och utställningsarbete i glasmuseet i Orrefors. För att bevara och utveckla detta behövs en ekonomi som kan balansera utgifterna. Hjälp oss att bevara och utveckla det kulturhistoriska arvet från Orrefors Bruk 1726 till nutid och framtid. Ditt bidrag gör skillnad!

Frivilliga bidrag betalas enklast via SWISH till 1230247072. Tack för att du hjälper oss att bevara samlingarna.

”Äpplet” av Lundin 1955 och ”Äppelskrottet” av Bergström 1995. Foto: Anders Selbing