Glasriket Glöder 19-20 oktober

8 oktober, 2019

När kvällarna blir mörkare och den klara höstluften kallare, sprider sig ett glödande sken över Glasriket. Ljuset och värmen från glasugnarna skapar spänning och mystik. Den 19-20 oktober bjuder glasbruken och hyttorna in till ”Glasriket glöder”.

Här hittar du länk till det tryckta programmet

Mickejohans Konstglas
Här hos Mickejohans Konstglas händer det grejer större delen av dagen med glasblåsning, gravyr, café och glaslotteri.

Målerås Glasbruk
Målerås glasbruk gästas av Bo Knutsson som leder det glasfyllda programmet. Dessutom blir det massor med aktiviteter för alla barn.

Orrefors Park
Amy Krüger och Johan Nilsson bjuder på spännande uppvisning i hyttan. Prova på att blåsa ditt egna föremål eller gå på spännande skattjakt och leta efter de små flammorna som gömmer sig på området.

The Glass Factory
Under helgen blir det vernissage och internationella demos. Dessutom är basutställning, museishop och kafé öppet hela helgen.

Kosta Glasbruk
Välkommen till Kosta under Glasriket Glöder. Prova på glasmålning, gå på spännande skattjakt och fynda bland glasprodukterna.

Persson och Persson
Glasriket Glöder hos Persson och Persson bjuder på ljud och ljusshow, god fika, vackert glas och full aktivitet i glashyttan.

Carlos R Pebaqué
Carlos R Pebaque är på plats och berättar om CARA-tekniken. Butik och utställningshallen är öppen.

Bergdalahyttan
I Bergdala visas glasblåsning under lördagen. Tema evolution.

Bruksshoppen i Pukeberg
Glasbutiken är öppen och på kvällen är det underhållning med Sveriges Cultband. OBS förbokas på: 0481-169 00.

Skrufs Glasbruk
Butiken är öppen. Här hittar du erbjudanden i shoppen hela helgen.

Transjö Hytta
Glasbutiken håller öppet.

Nybro Glasbruk
Butiken är öppen. Här hittar du erbjudanden i shoppen hela helgen.